Стр. 57 - Сборник материалов VII Международной научно-практической конференции на иностранных языках

Упрощенная HTML-версия

57
From all aforesaid earlier, it is possible to draw conclusions that the city of
Pavlodar has potential in providing conditions for self-realization of graduates, how-
ever not fully corresponds to motivational aspirations of certain teenagers that explain
the choice of training in foreign higher education institutions.
Литература
1. Белинская Е.П., Стефаненко Т.Г. Этническая социализация подростка. -
М. - Воронеж: Модек, 2009. - 202 с.
1. Данные ГУ «Отдела занятости и социальных программ г. Павлодара.
https://docs.google.com/viewer?url=http://ozsp.gov.kz/files/loader/
1376894126387.doc
3. Сведения о трудоустройстве выпускников СОШГ № 9, 11 классы, 2013-
2014, 2014-2015 учебные годы.
УДК 330
ПОКАЗАТЕЛИ ОСВОЕННОСТИ РЕГИОНА ПРИ РЕАЛИЗАЦИИ
КЛАСТЕРНОЙ ПОЛИТИКИ В АПК
INDICATORS OF REGIONAL DEVELOPMENT IN IMPLEMENTING
CLUSTER POLICY IN THEAGRO-INDUSTRIAL COMPLEX
Васильев К.А., канд. экон. наук, доцент, Полинкевич А.Б., студентка
Кемеровский государственный сельскохозяйственный институт,
Vasilyev K.A., Ph.D., Associate Professor, Polinkevich A.B., student,
Kemerovo State Agricultural Institute
В настоящее время возникновение и развитие кластеров в агропромыш-
ленном комплексе регионов России рассматривается как оптимальная форма
организации сельскохозяйственного производства, которая максимально полно
способствует инновационной деятельности. И здесь важнейшей задачей являет-
ся определить потенциал кластеризации АПК региона.
Further development and becoming of economic relations in the agricultural
sector are only possible in ensuring high growth rates of food production volume,
improving its quality on the basic of the application of scientific achievements, ad-
vanced technologies, advanced domestic and foreign experience of farming and car-
rying out other organizational and economic activities related to maximum utilization
of resource potential. Maximum utilization of resource potential is the rational use by
clusters material, labor and financial resources which are available at their instruction
[1].