Стр. 38 - Сборник материалов VII Международной научно-практической конференции на иностранных языках

Упрощенная HTML-версия

38
Литература
1. Оскирко O.В. Создание творческой среды на основе коучингового под-
хода при подготовке студентов экономических направлений // V38 Вестник Ке-
меровского государственного сельскохозяйственного института / ред. кол.: И.A.
Ганиева (гл. ред.) и др.; ФГБОУ ВО Кемеровский ГСХИ. – № 6. – Кемерово:
Информационно-издательский отдел Кемеровского ГСХИ, 2016. С. 25–31.
УДК 37.013
НЕКОТОРЫЕ АСПЕКТЫ ОПЫТНО-ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЙ
РАБОТЫ ОБУЧАЮЩИХСЯ СЕЛЬСКИХ ШКОЛ И ЕЁ РОЛЬ
В АГРОБИОЛОГИЧЕСКОМ ПРОФИЛИРОВАНИИ
SOME ASPECTS OF EXPERIMENTAL WORK OF RURAL SCHOOLS’
PUPILS AND ITS ROLE IN AGROBIOLOGICAL PROFILING
Пинчук Л.Г., доктор сельскохозяйственных наук, профессор,
Белоус И.О., ст. преподаватель,
Кемеровский государственный сельскохозяйственный институт
L.G. Pinchuk, PhD, a professor, I.O. Belous, a teacher,
Kemerovo State Agricultural Institute
Статья посвящена такому важному аспекту деятельности сельских школ,
как вовлечение учащихся в выполнение опытно-экспериментальной научно-
исследовательской работы на всех её этапах.
The last century has shown that «factors of renewal» affect education more and
more, and there are no reasons for expecting that in future this effect will weaken.
The current system of education doesn’t meet the requirements of the society and
state, therefore it will have to change.
To keep up with time, and even to advance it, every educational establishment
should introduce qualitative changes. Even when it works better than many others the
people heading it should not be satisfied with this fact. What is good today will be
satisfactory tomorrow and bad the day after tomorrow [5].
The development of educational establishments is done through introducing of
innovations. Without innovations it’s impossible to improve educational results. In-
volving pupils into experimental work should be paid much attention to, as it’s one of
the main aspects of rural schools activity in the direction of high-quality training and
education of pupils. Unfortunately, experimental work is on a very low level of de-
velopment [3]. It encourages searching for the ways of solving this problem.